Door Henk Wessels op 19 december 2015

PvdA tegen verhoging kosten reisdocumenten.

PvdA tegen verhoging kosten reisdocumenten
Het college van Tubbergen heeft het voornemen om de leges m.b.t. rijbewijzen en paspoorten te verhogen. Deze verhoging is het gevolg van een pilot, waarbij documenten thuis worden bezorgd.
De PvdA fractie vindt dat de burger zelf moet kunnen kiezen voor een duurder rijbewijs of paspoort dat thuis wordt bezorgd. Burgers die de documenten gewoon op het gemeentehuis afhalen, moeten niet geconfronteerd worden met bezorgkosten. In plaats van een eigen amendement in te dienen, heeft de PvdA fractie gekozen voor het ondersteunen van een CDA amendement. Dit amendement dekte weliswaar niet de gehele lading van het PvdA standpunt, maar voorkwam in elk geval dat de burger extra moet betalen voor thuisbezorging. En… een amendement van het CDA wordt altijd aangenomen!

Tubbergen, 16 december 2015

Geboren in 1956. Getrouwd, 3 kinderen, 2 kleinkinderen. Sinds 2010 werkzaam als directeur van PC Basisschool de Bongerd te Hulsen / Nijverdal. Daarvoor 22 jaar directeur geweest van PC Basisschool de Marke te Tubbergen. Sinds 2010 maak ik deel uit van de PvdA fractie in de gemeenteraad van Tubbergen. Mijn belangrijkste reden om politiek actief